Montaż bagażnika bazowego – samodzielnie czy w sklepie?

Montaż bagażnika bazowego - 2 najpopularniejsze metody

Bagażnik dachowy to niezbędny element wyposażenia turystów wyjeżdżających na urlop samochodem. Wyjaśniamy, jak wybrać model odpowiedni dla danego samochodu i komu powierzyć montaż bagażnika bazowego.

Sezon letnich wyjazdów zbliża się wielkimi krokami. Warto już teraz zacząć planowanie i przygotowanie samochodu tak, by przewiezienie bagaży całej rodziny nie wiązało się z niepotrzebnym stresem. Ten przecież może zepsuć atmosferę już na samym początku podróży, a brak przestrzeni przystosowanej do przewożenia rzeczy w skrajnych przypadkach nawet uniemożliwia odpowiednie spakowanie wszystkich niezbędnych rzeczy. Organizację wyjazdu najlepiej więc zacząć od wyboru i montażu bagażnika.

Bagażnik bazowy czy na relingi?

Obecność relingów w samochodzie ułatwia montaż bagażnika i poprawia jego estetykę. Jeśli pojazd nie jest wyposażony w relingi, możemy wprawdzie zlecić ich montaż w serwisie, ale to zadanie dość skomplikowane. Wymaga demontażu podsufitki i nawiercenia otworów, więc nie każdy warsztat się go podejmie, a sama usługa jest dość droga.

Wybór między bagażnikiem bazowym a tym montowanym na relingach powinien być uzależniony przede wszystkim od konstrukcji auta? Nic bardziej mylnego. Należy pamiętać, że zarówno pojazd wyposażony w relingi, jak i samochód nie posiadający żadnych punktów montażowych, powinien posiadać bagażnik bazowy – tylko wtedy możliwy jest montaż boxu dachowego.

Samodzielny montaż bagażnika bazowego

Jego montaż jest znacznie łatwiejszy niż relingów i zwykle nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. Kierowcy, którzy dobrze czują się w drobnych naprawach, mogą zdecydować się na samodzielne założenie bagażnika. Nie zapominajmy jednak o tym, że poszczególne rozwiązania mogą bardzo różnić się, jeśli chodzi o sposób montażu. Bagażnik, ze względu na to, że jest narażony na spore obciążenia, powinien też być zainstalowany z maksymalną precyzją – a tę nie nie zawsze osiągniemy w przydomowym warsztacie czy garażu.

Zalecamy, by pierwszy montaż przeprowadzić w profesjonalnym punkcie i zobaczyć, jak wygląda ta czynność krok po kroku, by w przyszłości móc z łatwością odtworzyć ją w domu.

Montaż bagażnika bazowego w sklepie

Montaż bagażnika nie jest czynnością skomplikowaną – jedyną trudność może stanowić pierwsze złożenie elementów składowych, które dostarcza producent, w całość. Dlatego właśnie zachęcamy naszych klientów do odbioru osobistego bagażników bazowych – wstępnie składamy taki bagażnik przed jego przyjazdem, a później pozostaje go jedynie zamontować na dachu pojazdu.

Klient widzi, jak się odbywa montaż, możemy mu to krok po kroku zademonstrować oraz udzielić kilku wskazówek, co do prawidłowego użytkowania bagażnika. Po pierwszym montażu każde kolejne zdemontowanie oraz ponowne zamontowanie bagażnika jest czynnością prostą, z którą każdy da sobie radę po naszym przeszkoleniu.

Inne pytania o bagażniki bazowe

  1. Czy bagażnik bazowy zwiększa spalanie/generuje hałas podczas jazdy?
  2. Jaka jest różnica pomiędzy belkami stalowymi i aluminiowymi?
  3. Jaki udźwig ma bagażnik bazowy?
  4. Mam już bagażnik firmy Thule, ale zmieniłem samochód – czy muszę kupić kolejny bagażnik?
  5. W jaki sposób bagażnik montowany jest do dachu?
  6. Czy dokupię u Państwa relingi dachowe?
  7. Czym różni się reling zintegrowany od niezintegrowanego?
  8. Czy muszę mieć relingi dachowe, żeby zamontować bagażnik bazowy?
  9. Czy do każdego samochodu mogę zamontować bagażnik dachowy?
  10. Czym się kierować przy zakupie?
  11. Z czego składa się standardowy bagażnik bazowy?
  12. Szybki słownik pojęć