W trakcie użytkowania łańcucha, napinacz napręża łańcuch na kole, dodatkowo, z racji temperatury i wpychającego się wszędzie błota i śniegu, czasem ciężko zluzować łańcuch, kiedy chcemy go zdjąć z opony. Czasem trzeba włożyć naprawdę sporo energii na walkę z „zakelszczonym” na oponie łańcuchem, dlatego niektórzy producenci stosują różnego rodzaju systemy szybkiego demontażu, ułatwiające tą nierówną walkę – wszystko dla wygody użytkownika.
System szybkiego demontażu, o co chodzi?
Inne pytania o Łańcuchy śniegowe
- Wzmocnienia kruszące lód – chyba każdy łańcuch to robi?
- System szybkiego demontażu, o co chodzi?
- Systemy sztywnych łuków/wewnętrznych giętkich linek, o co chodzi?
- Napinanie ręczne / samonapinacz, o co chodzi?
- Montaż na postoju/z najazdem?
- Mam aluminiowe felgi, czy łańcuch ich nie uszkodzi?
- Co daje grubość ogniwa?
- ABS/ESP itp. Kontra łańcuch?
- Mam napęd na przód/tył/4×4, ile łańcuchów potrzebuje?
- Czy do każdego auta mogę założyć łańcuchy?
- Szybki słownik pojęć