Tradycyjne łańcuchy montowało się najeżdżając na rozłożony wcześniej przed kołem łańcuch, dopiero wtedy można było objąć koło łańcuchem. W większości dzisiejszych łańcuchów(dla samochodów osobowych), montaż odbywa się na postoju samochodu, poprzez nałożenie łańcucha bezpośrednio na koło – jeżeli tkwisz już w zaspie a samochód ani drgnie, to drugie rozwiązanie z pewnością polepsza Twoją sytuacje.
Montaż na postoju/z najazdem?
Inne pytania o Łańcuchy śniegowe
- Wzmocnienia kruszące lód – chyba każdy łańcuch to robi?
- System szybkiego demontażu, o co chodzi?
- Systemy sztywnych łuków/wewnętrznych giętkich linek, o co chodzi?
- Napinanie ręczne / samonapinacz, o co chodzi?
- Montaż na postoju/z najazdem?
- Mam aluminiowe felgi, czy łańcuch ich nie uszkodzi?
- Co daje grubość ogniwa?
- ABS/ESP itp. Kontra łańcuch?
- Mam napęd na przód/tył/4×4, ile łańcuchów potrzebuje?
- Czy do każdego auta mogę założyć łańcuchy?
- Szybki słownik pojęć