Standardowy bagażnik składa się z 2 belek (stalowych lub aluminiowych) o odpowiedniej dla samochodu długości, 4 stóp (łączących się z belkami, zawierającymi mechanizm, dzięki któremu możemy zamontować cały bagażnik do dachu/relingów) oraz kitu (zestawu dopasowującego), czyli kompletu elementów stalowych lub z tworzywa sztucznego, które zaprojektowane są dla konkretnego modelu samochodu i odpowiadają krzywiźnie dachu, relingu, czy otworu drzwiowego samochodu.
Istnieją też rozwiązania niestandardowe – np. Thule WingBar Edge 959x, dedykowany dla samochodów z otworami fabrycznymi bądź relingami zintegrowanymi, w którym belki zintegrowano ze stopami, wystarczy więc dobrać odpowiedni kit, żeby dopasować bagażnik do samochodu. Podobnym rozwiązaniem jest Thule WingBar Edge 958x, dedykowany dla samochodów z relingami tradycyjnymi (niezintegrowanymi), w którym belki również stanowią całość ze stopami, a kit zastąpiono wytrzymałą taśmą z tworzywa sztucznego zaciskającą się na relingu.
Z czego składa się standardowy bagażnik bazowy?
Inne pytania o bagażniki bazowe
- Czy bagażnik bazowy zwiększa spalanie/generuje hałas podczas jazdy?
- Jaka jest różnica pomiędzy belkami stalowymi i aluminiowymi?
- Jaki udźwig ma bagażnik bazowy?
- Mam już bagażnik firmy Thule, ale zmieniłem samochód – czy muszę kupić kolejny bagażnik?
- W jaki sposób bagażnik montowany jest do dachu?
- Czy dokupię u Państwa relingi dachowe?
- Czym różni się reling zintegrowany od niezintegrowanego?
- Czy muszę mieć relingi dachowe, żeby zamontować bagażnik bazowy?
- Czy do każdego samochodu mogę zamontować bagażnik dachowy?
- Czym się kierować przy zakupie?
- Z czego składa się standardowy bagażnik bazowy?
- Szybki słownik pojęć